Nieuwe tijden, nieuwe trends

Er is veel onzekerheid in deze wereld. Maar over één ding is iedereen het eens; De wereld is in rap tempo aan het veranderen. De informatie-, muziek- en autowereld is of wordt helemaal overgenomen door de digitale wereld. Jeugd, maar zeker ook 20% van de ouderen, maken steeds meer gebruik van mobiele devices.

Transparantie
Wel heeft de crisis ons een hoop transparantie opgeleverd, denk aan de openbaarmaking van ziekenhuisgegevens. En het is ons duidelijk geworden dat de wereld snel aan het veranderen is en dat we over een digitale revolutie kunnen spreken. Dat brengt een hoop onzekerheid met zich mee maar ook een hoop mogelijkheden.

Wat kunnen we daarmee?
Als voorbeeld kijken we naar de middenstanders. Door toenemende online aankopen hebben die het niet gemakkelijk. En als ze zich niet snel aanpassen zullen er veel in een groot zwart gat vallen. Is dat een doem scenario?

Laten we een aantal voorbeelden nemen: een kledingzaak, schoenenzaken of kookwinkels krijgen er in steeds vaker mee te maken dat mensen naar hun zaak komen om te passen, te kijken, te meten, te vergelijken. Om vervolgens hun aankopen online te doen.

Mogelijke oplossingen
Narrowcasting, of de nieuwe naam, Signage is hier een goede oplossing, samen met het binnenhalen van internet en gebruik te maken van social media om de mensen aan te spreken die zich aangesloten hebben bij het netwerk van de winkelier.

Social media om deze contacten te onderhouden en van informatie te voorzien en het internet om adequaat te kunnen reageren op trends en regels die internet snel oppikt, zoals het gebruik van specifieke apps om informatie en ongewenste

In tijden van verandering zijn er altijd nieuwe mogelijkheden dus grijp deze en wees blij met hoe elke crisis ons sterker maakt.

Zo kan de winkelier zich enerzijds als vakman profileren, middels op maat gemaakte video presentaties hele gerichte informatie doorgeven. Als klanten even moeten wachten of op een stil plekje in de winkel. En door de informatie van de social media weet hij klanten aan zich te binden en een hechte commerciële band opbouwen. En adequaat te reageren op opmerkingen en kritiek.