The division

The Division: zowel PS4 als Xbox One-versies bieden ‘solide, soepele gameplay’

Het lijkt erop dat er niet veel verschil bestaat tussen de twee consoles.

Anders dan pixeldichtheid, die een kleine treffer op Xbox One brengt, waarbij verre voorwerpen een beetje zachter lijken, lijken de twee versies meestal ‘extreem dichtbij tijdens het spel’.

Belangrijke verschillen worden alleen opgemerkt bij het uitschakelen van het chromatische aberratiefilter, door de toename van de scherpte en helderheid die de optie biedt.

“Ubisoft heeft een goede baan beoefend die pariteit tussen de consoles behoudt in de meeste sleutelgebieden,” luidt het rapport. “Streaming is een gebied dat inconsistent kan zijn, maar Xbox One is soms een fractie langzamer om in sommige scènes hoogwaardige activa in te laden.

“Tijdens de gameplay wordt echter geen langdurig zichtbaar voordeel van het platform, met een console die soms een beetje sneller vertoont, en omgekeerd. Textuur en schaduw pop-up zijn zichtbaar in beide consoles, terwijl we de dichtstbijzijnde stadsstraten langzaam doorrijden. ”

Digital Foundry zei dat elke dips in prestatie “geen grote bezorgdheid op Xbox One,” maar in het algemeen, Ubisoft Massive “leverde een geoptimaliseerde ervaring over beide consoles.”

PS4 biedt een vergrendelde resolutie van 1080p, waardoor het spel verfijnder wordt en het stabiele frame rates over alle scènes heeft. Toch is de Xbox One-versie “vrijwel identiek waar het telt” en de visuele verschillen zijn “klein genoeg om onzichtbaar te zijn.”

Prestatieproblemen zijn beperkt tot af en toe scènes, en in het algemeen bieden beide consoles een solide, soepele gameplay.

Digital Foundry werkt momenteel aan het testen van de pc-versie van het spel dat op maximale instellingen draait en kijken naar wat voor soort “upgrades aanwezig zijn voor de console-releases, terwijl het targeting van 1080p60.” Verwacht een volledige Face-Off zo snel en dan.